Taxa de pod de la Fetești-Cernavodă va fi eliminată în 2022

Autor: Mihai Morcovescu 20 nov. 2021 Știri auto

Controversata taxă de pod pe care șoferii o plătesc pentru a trece peste podul de la Fetești-Cernavodă va fi eliminată începând cu 1 ianuarie 2022.

La doi ani după ce fusese inițial respins, proiectul legislativ depus anul acesta la Senat a primit, în sfârșit, aviz favorabil și va fi supus votului final în Parlament.

În vară, când ar fi trebuit respins definitiv prin vot final, deputații PSD solicitaseră retrimiterea proiectului la comisii pentru un raport suplimentar. Acesta a fost întocmit zilele trecute, dar de această dată cu propunerea favorabilă ca Parlamentul să adopte proiectul de lege prin care taxa de trecere a podului de la Fetești-Cernavodă să fie eliminată.

Plătim taxa de pod de aproape 20 de ani

Inițiatorii proiectului legislativ, un grup de parlamentari PNL, susțin că această taxă de pod reprezintă, de fapt, o dublă impunere. De ce? Ei bine, știm cu toții că toți posesorii de autoturisme plătesc o rovinietă pentru a putea conduce pe drumurile publice de pe teritoriul României. Rovinieta este o taxă pentru utilizarea drumurilor și a podurilor amplasate pe drumurile naționale și a autostrăzilor din țara noastră.

În plus, taxa de pod este considerată de autorii proiectului de lege discriminatorie mai ales pentru locuitorii din regiunea Dobrogei. Ca să nu mai vorbim despre faptul că în Austria, Ungaria și Serbia, țări care sunt traversate de Dunăre, nu se percepe nici o astfel de taxă pentru trecerea podurilor peste Dunăre.

În schimb, în România, începând cu anul 2002, toți șoferii plătesc taxa de pod pentru a putea trece podurile dintre Fetești și Cernavodă, Giurgeni și Vadu Oii și, respectiv, Giurgiu și Ruse (doar pe sensul către Ruse).


Urmărește Promotor.ro pe Google News


Sursa foto: Promotor.ro


Mihai Morcovescu
Mihai Morcovescu
Sunt ziarist cu o experiență de peste 20 de ani în presa sportivă și auto din România, atât în print, cât și în online. Am scris de-a lungul timpului la Agerpres, Sport XXI, Jurnalul Național, Gazeta Sporturilor, ProSport, Autocar, AutoMotorsiSport.ro, Auto.ro, etc. De asemenea, am făcut ... citește mai mult

Comentarii
Inchide